FANDOM

Thom Van Blake
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1 stycznia 1974
Data śmierci 2 czerwca 2047
Status krwi Czysta Krew
Tytuł(y) Prefekt
Pseudonim(y) Lord Vanhensing,
Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać,
Czarny Pan,
Sam-Wiesz-Kto,
Czarna Śmierć
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie (w młodości)
srebrne (jako dorosły)
Kolor włosów brązowe (w młodości)
brak (jako dorosły)
Rodzina
Rodzina Bruno Ford (dziadek)
Cliff Ford (babcia)
Cirama Ford (matka)
Van Ford (wuj/ojciec)
Zdolności magiczne
Różdżka Dziki bez, 13 cali, włókno ze smoczej łózki. Duża moc
Bogin własna śmierć
Pozostałe informacje
Dom Spectrumtire
Przynależność Spectrumtire,
Urkowie (przywódca)

Lord Vanhensing (właśc. Thom Van Blake) - potężny czarnoksiężnik. Przywódca urków.

Pochodzenie i dzieciństwoEdytuj

Thom Van Blake urodził się 1 stycznia 1974 roku. Pochodził z rodu czarodziei czystej krwi Fordów. Został poczęty przez kaziroctwo. Jego matka Cirama Ford zaszła w ciąże ze swoim rodzonym bratem Vanem Fordem. Ze względu na gniew ojca, Bruna Ford, oszukali go że Cirama zaszła w ciąże ze śmiertelnikiem z pobliskiej wioski (Thom Blake). Pan Ford w gniewie wygonił córkę z domu i rozkazał zabić dziecko i wtedy może wrócić do rodzinnego domu. Cirama urodziła chłopca w ubóstwie, w małej drewnianej chacie drwala. Nie miała serca zabić chłopca, więc podrzuciła zawiniątko do pobliskiego domu w wiosce Vilgen Ervin z karteczką: "Nazywa się - Thom Van Blake" (Thom i nazwisko Blake po oszukanym ojcu na wypadek, gdyby jej ojciec znalazł chłopca, Van po prawdziwym ojcu i swoim wuju).

Matka Thoma pozostawiła swojego syna u kobiety (Barbry Grees), a potem uciekła i umarła na jednej z Londyńskich ulic. Z żalu za ukochanym synem. Thom wychował się u pani Grees, aż do wizyty ówczesnego dyrektora Flamethrower'u - Apolloma Nichells'a. Nichells przyniósł młodemu czarodziejowi list z propozycją nauki w szkole dla czarodziejów. Wtedy Blake zrozumiał swoje aluzje, przypomniał sobie jak bez ruszania przedmiotów podnosił je, albo jak ktoś mu się naraził potrafił zrobić, aby ta osoba cierpiała. Był całkowicie przygotowany, ale wierzył że jest - jak sam to określił - "wyjątkowy". Już wtedy nie cierpiał śmiertelników.

Okres nauki w Flamethrower'żeEdytuj

Naukę w Flamethrower'że rozpoczął w wieku jedenastu lat, już od samego początku zainteresował się czarną magią. Pod koniec VI roku zabił jedną z uczennic i wrzucił jej ciało do szkolnego jeziora, ciało dziewczynki znaleziono po kilku dniach, i nikt się nie dowiedział, że dokonał tej zbrodni Thom, dziewczynka była pierwszą ofiarą Vanhensinga.

W Vanhensingu już od dawna zbierała się nienawiść do śmiertelników, ponieważ wszyscy wmawiali mu, że jego ojciec był śmiertelnikiem, który porzucił rodzinę po tym, jak dowiedział się, że jego matka jest czarownicą. Co ciekawe że Thom nie wiedział, że został poczęty przez rodzeństwo, o czym się dowiedział na początku siódmego roku, dlatego nazwisko Vanhensing zaczyna się od imienia Van, na cześć jego prawdziwego czarodziejskiego ojca. W Flamethrower'że stworzył swoje nowe nazwisko - Lord Vanhensing.

Vanhensing i UrkowieEdytuj

Już w Flamethrower'że Vanhensing otoczył się dość dużą gromadą służących mu ludzi. Po szkole zaczął poszukiwanie osób, którzy poparli by jego ideę i pomogli wyeliminowaniu mugoli, w niedługim czasie znalazł garstkę popłaczników, zwanych później Urkami. Dla świata czarodziejów nadeszły ciężkie i czarne czasy - każdego dnia ginęło wielu niewinnych śmiertelników. Sam Vanhensing wraz ze urkami wymordował kilka najstarszych i najzacniejszych czarodziejskich rodów. Był bezkarny, ponieważ nikt nie mógł go pokonać, co więcej - psychoza i terror, które wprowadzali powodowało, iż mało kto ośmielił się podnieść na niego rękę. Jedyną osobą przed którą czół respekt był Lajos Nightingale - dyrektor Flamethrower'u, który już w czasach szkolnych, nie darzył Blake zaufaniem. Gdy sytuacja zaczęła się diametralnie pogarszać, Nightingale postanowił założyć organizację zwaną Zgromadzenie "Korzeń" mającą na celu zwalczanie Vanhensinga i Urków. Nad każdym domem, w którym popełniano morderstwa, pojawiał się Mroczny Znak.

Załamanie potęgiEdytuj

Vanhensing swoją moc stracił niespostrzeganie w 2029 roku. Tego samego wieczoru zabił Kate i Michael'a Montezów, ale nie potrafił zabić ich co narodzonego dziecka Rafael'a, którego - jak okazało się po latach - ochroniła madczynna miłość. Śmiercionośne zaklęcie odbiło się od Rafael'a (tworząz z niego horkruksa) i ugodziło w samego Vanhensinga, jednak nie zginął całkowicie dzięki horkruksom, ale została z niego czarna, marna dusza, która znalazła dobre miejsce, czyli ciało samego Rafael'a.

Horkruksy VanhensingaEdytuj

Sprzymierzeńcy Lorda VanhensingaEdytuj

I wiele innych.