FANDOM

Szkola Magii im. Mieszka I
Szkoła Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I
- Polska szkoła magii, która została założona przez małżeństwo Mirosławę i Henryka Czartoryskich, w 1300 roku. Szkoła jest położona gdzieś u podnóża Karpat. Uczęszczają do niej zarówno czarownice jak i czarodzieje, szkoła cieszy się wielkim powodzeniem również dla czarodziei z Czech (przed wojną) i Słowacji. Szkoła podlega Polskiemu Ministrowi Magii.

HistoriaEdytuj

Mirosława Czartoryska z domu Chmielnicka czarownica czystej krwi wyszła za mąż za Henryka Czartoryskiego czarodzieja półkrwi w 1271 roku. Parą w swoje trzydzieste urodziny wybudowali dla swoich potomków ogromny dom u podnóża Karpat. Dom pod koniec budowy miał siedem pięter, i był zbyt obszerny dla pary, która nie mogła doczekać się potomstwa, na samym początku dom służył jeszcze dla celów rekreacyjnych, lecz w 1300 roku budynek przeistoczył się w Szkołę Magii zaczynając przyjmować młodych czarodziei. Za pomocą zatrudnionych profesorów zaczynali ich uczyć magii. Budynek został nazwany Szkołą Magii imienia Mieszka I, pierwszego historycznego władcy Polski. Na cześć założycieli powstał dom Czarter, w którym początkowo skupieni byli wszyscy uczniowie. Dopiero w 1652 roku uznano, że należy uporządkować kwestię i stworzono pięć domów: Chrobry, Odnowa, Kaziwek, Sobieszczan i Piłsudczyk, na cześć wielkich polskich postaci. W 2030 roku Hanna Gęś, nauczycielka opieki nad magicznymi stworzeniami, prawdopodobnie rozpętała I polską Wojnę Czarodziejów. Po jednej stronie stanął Mieszko I wraz z północą Polski, a po drugiej sprowokowana czeska szkoła magii, której nazwa nigdy nie została ujawniona oraz reszta Polski. Wojna trwała trzy lata i ostatecznie zakończyła się rozejmem, który został podpisany podczas Bitwy o Mieszka I.

UczniowieEdytuj

Zobacz też Edytuj