FANDOM

Szkola Magii im. Mieszka I
Szkoła Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I
- Polska szkoła magii, która została założona przez małżeństwo Mirosławę i Henryka Czartoryskich, w 1300 roku. Szkoła jest położona gdzieś u podnóża Karpat. Uczęszczają do niej zarówno czarownice jak i czarodzieje, szkoła cieszy się wielkim powodzeniem również dla czarodziei z Czech i Słowacji.

HistoriaEdytuj

Mirosława Czartoryska z domu Chmielnicka czarownica czystej krwi wyszła za mąż za Henryka Czartoryskiego czarodzieja półkrwi w 1271 roku. Parą w swoje trzydzieste urodziny wybudowali dla swoich potomków ogromny dom u podnóża Karpat. Dom pod koniec budowy miał siedem pięter, i był zbyt obszerny dla pary, która nie mogła doczekać się potomstwa, na samym początku dom służył jeszcze dla celów rekreacyjnych, lecz w 1300 roku budynek przeistoczył się w Szkołę Magii zaczynając przyjmować młodych czarodziei. Za pomocą zatrudnionych profesorów zaczynali ich uczyć magii. Budynek został nazwany Szkołą Magii imienia Mieszka I, pierwszego historycznego władcy Polski. Na cześć założycieli powstał dom Czarter, w którym początkowo skupieni byli wszyscy uczniowie. Dopiero w 1948 uznano, że należy uporządkować kwestię i stworzono pięć domów: Chrobry, Odnowa, Kaziwek, Sobieszczan i Piłsudczyk, na cześć wielkich polskich postaci.

UczniowieEdytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki