FANDOM

Sigmund Nelvis Montez
Informacje biograficzne
Data urodzenia 18 maj 1699r.
Data śmierci 3 październik 1768r.
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Ightorn Arti Willoughby (przyrodni brat)
Modesta Quileute (żona)
Cyprucsod Montez (syn)
Amonash Montez (syn)
Doryda Montez (córka)
Zdolności magiczne
Różdżka Jarzębina, 13.5 cala, włókno ze smoczego serca, bardzo giętka.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Urzędnik Ministerstwa Magii
Dom Goldenhart
Przynależność Rodzina Montez
Ministerstwo Magii

Sigmund Nelvis Montez (ur. 18 maj 1699r. - zm. 3 październik 1768r.) - czarodziej czystej krwi. Nigdy nie poznał swoich biologicznych rodziców.

Biografia Edytuj

Sigmund wychowywał się w sierocińcu śmiertelników, był bardzo skrytym i wrażliwym chłopcem, który bał się ludzi. Bardzo rzadko wychodził ze swojej sypialni, a swoje magiczne zdolności ukrywał przed całym światem. W swoje jedenaste urodziny odwiedził go Noah Gordenss przestawiając się, że jest dyrektorem szkoły do której bardzo chce aby Sigmund uczęszczał. Na samym początku Sigmund traci przytomności, a po powrocie do świadomości wysłuchuje wszystkiego o świecie czarodziei. W 1710 roku rozpoczyna swoja magiczna edukacje w Ogólnomagicznym Instytucie Magii Flamethrower gdzie zostaje przydzielony do Goldenhartu. W szkole jednak nie czuje się za dobrze, nadal boi się ludzi, ale po poznaniu kilku rówieśników przyzwyczaja się do otaczającego go świata. Z biegiem lat Sigmund stal się otwartym, przyjaznym i bardzo dobrym uczniem, na siódmym roku zdaje wszystkie przedmioty na najlepszych ocenach, tego samego roku poznaje swoja pierwsza i jedyna miłość Modestę Quileute, która odwzajemniała jego uczucia.

Dalsze życie: rodzina, praca, śmierć Edytuj

Sigmund ożenił się z Modestą w 1723 roku. Ciężką praca i nieostającym wsparciem dla samych siebie wybudowali wspaniały dom, przy czym wzbogacając się aby otrzymać budowle i cala rodzinę. Rodzina Montez stała się jedna z najbardziej zamożnych rodzin w całej okolicy. A Sigmund zajął posadę w Ministerstwie Magii jako wysoko ustawiony urzędnik.

W 1724 roku para doczekała się potomstwa, urodził im się pierwszy syn któremu nadali na imię Cyprucsod. W dalszych latach doczekali się kolejnych dzieci, kolejnego syna Amonasha i córki Dorydy.

Sigmund w 1757 roku gdy był na samotnej wyprawie w Norwegii. Wyprawy te sprawiały mu przyjemność. Napotkał wtedy na swojej drodze potężnego czarnoksiężnika Ightorna Willoughby, z którym stoczył pojedynek czarodziejów. Pokonał go, dzięki czemu zasłużył sobie na wdzięczność ze strony tamtejszych czarodziejów, gdyż czarnoksiężnik, sprawiał im duże problemy. Jednak w zemście Ightorn rzucił na Sigmunda potężna klątwę, dzięki której Montez poważnie i nie wyleczalnie zachorował. U Sigmunda objawialo się to narastajacym kaszlem, który go po trochu podduszał, przez co miał problemy również ze snem.

Sigmund odszedł 3 października 1768 roku, udusił się podczas snu. Przeżył 69 lat.

Rok po śmierci, najstarszy syn Sigmunda Cyprucsod, zbadał tą całą sytuację od samych źródeł. Wyruszył do Norwegii, znalazł tamtejszą wioskę i przeprowadził wywiad. Na szczęście dotarł do czarodzieja, który był świadkiem pojedynku dwóch czarodziejów. Po zbadaniu sytuacji, odkrył że owy czarnoksiężnik to przyrodni brat jego ojca, bracia byli z tego samego ojca, ale z innej matki.

CiekawostkiEdytuj

  • Nigdy nie dowiedział się, że w 1757 roku stoczył pojedynek ze swoim przyrodni bratem.