FANDOM

Ogólnomagiczny Instytut Magii Flamethrower – to szkoła kształtująca przyszłych czarodziejów, mieszcząca się w zamku Flamethrower. Szkoła zlokalizowana jest w średniowiecznym zamku, położonym gdzieś w Irlandii; dokładną lokalizację znają tylko interesanci. Motto szkoły brzmi: Uważaj na duże stopy trolla.

Istnieje około tysiąca uczniów uczęszczających do Flamethroweru. Po przybyciu do szkoły, uczniowie podzieleni są na cztery domy: Goldenhart, Prominentclaw, Rabbitsweet i Spectrumtire. Uczniowie są nagradzani punktami za dobre zachowanie, za zwycięstwa meczy Chitchdeya oraz za poprawne odpowiedzi. Punkty mogą być również odbierane za złe uczynki, za nieprzestrzeganie regulaminu szkolnego, a także włóczenie się po nocy. Pod koniec roku, dom z największą ilością punktów wygrywa Puchar Domów, co jest wielkim zaszczytem dla mieszkańców tego domu.
Zamek

Założony w 857 roku, Flamethrower jest uważany za jedną z najlepszych instytucji w magicznych świecie czarodziejów. Dzieci z magicznymi umiejętnościami są zapisywane do Instytutu Magii tuż po urodzeniu, a informowane są w wieku 11 lat zazwyczaj listem przyniesionym przez sowę.

HistoriaEdytuj

Flamethrower jest jedyną najbliższą szkołą magii. Szkoła została założona ok. dwóch tysięcy lat temu przez czwórkę jednych z największych czarodziejów tamtych czasów: Geralda Goldenharta, Peacel Prominentclaw, Riveera Rabbitsweet i Setha Spectrumtire. Po ich nazwiskach nazwę noszą domy Flamethroweru (Goldenhart, Prominentclaw, Rabbitsweet i Spectrumtire).
35nbfwj
Początkowo założyciele osobiście wybierali osoby, które godne są studiowania magii. Obawiali się co zrobią jak ich zabraknie, więc wyczarowali wielki czarny kocioł i każdy z założycieli tchnął w niego swoje wymarzone umiejętności dla swoich uczniów. Od tej pory Kocioł Przydziału przydzielała przybyłych uczniów do domów. Czwórka założycieli byli ze sobą zgodni we wszystkich sprawach dotyczących szkoły, ale gdy Peace i River ogłosili Geralda głównym dyrektorem szkoły Spectrumtire oburzył się i opuścił szkołę. Kilka lat minęło a w szkole nadal urzędowali troje założycieli, gdy nadszedł czas jak w murach szkoły stanął Spectrumtire, widząc siedzącego na wielkim tronie Goldenharta ze Złotym Berłem w ręku i bordowym pelerynie na plecach, oburzył się i swoim sztyletem zamordował Goldenharta. Spectrumtire zmusił Prominentclawa i Rabbitsweeta aby ogłosiły go dyrektorem. Stanąwszy w obronie Goldenharta Prominentclaw zabił w pojedynku Spectrumtire ale zaklęcie Setha odbiło się i trafiło w Peacea zabijając go. River Rabbitsweet został wtedy sam. I objął władzę nad szkołą.

DOMYEdytuj

GoldenhartEdytuj

G

Goldenhart

Słynie z odwagi, honoru i lojalności. Kolor domu to bordo, a jego symbolem jest jeleń. Duchem domu jest Sir Bartemiusz de Hosting-Briggs, znany jest również jako Przebity Barty. Do ważnych, byłych i obecnych Rogonów zalicza się:

Wejście do Pokoju Wspólnego znajduje się na siódmym piętrze (wieża zachodnia) ukryte za szafą z książkami. Aby dostać się do salonu uczniowie muszą wysunąć odpowiednią książkę i podać poprawne hasło. Opiekunem domu był nauczyciel zaklęć w Flamethrower'że Delibos Duquesne. W pokoju wspólnym znajduje się posąg założyciela Geralda Goldenharta.

ProminentclawEdytuj

P.p

Prominentclaw

Docenia kreatywność, bystrości i inteligencji. Symbolem domu jest sowa, a barwą purpura. Duchem domu jest Sir Roland Volt, znany również jako Szary Rycerz. Do ważnych, byłych i obecnych Puffonów zalicza się:

Pokój Wspólny zlokalizowany na siódmym piętrze (wieża wschodnia). Wejście ukryte jest za portretem pulchnej kobiety z wysokim kołnierzem. Aby wejść do środka trzeba odpowiedzieć na zadaną przez kobietę zagadkę. Opiekunem domu był nauczyciel zielarstwa w Flamethrower'że Guslic Uematus. W pokoju wspólnym znajduje się posąg założyciela Peace Prominentclaw.

RabbitsweetEdytuj

R

Rabbitsweet

Jest znany z uczciwości, dokładności i działaniu fair play. Kolorem jest pomarańczowy, a symbol to zając. Duchem domu jest Irma Jeey, znana również jako Szalona Irma. Do ważnych, byłych i obecnych Bukonów zalicza się:

Pokój Wspólny znajduje się niedaleko Wielkiej Sali. Opiekunem domu był nauczyciel transmutacji w Flamethrower'że Maxwell McMarthy. W pokoju wspólnym znajduje się posąg założyciela Riveera Rabbitsweet

SpectrumtireEdytuj

S

Spectrumtire

Jest słynny z przebiegłości, pomysłowości i ambicji, a także pochodzeniem z rodów czarodziei czystej krwi. Symbolem domu jest pająk, a kolorem srebro. Duchem domu jest Sir Bernard Bullus, znany również jako Wrzeszczący Jeździec. Ważnymi, byłymi i obecnymi Zabegonami są:

Pokój Wspólny znajduje się w lochach za złotą zbroją. Wielu ludzi sądzi, że uczniowie tego domu, często maczają palce w Czarnej Magii. Opiekunem domu jest nauczyciel eliksirów w Flamethrower'że Vin Snipes. W pokoju wspólnym znajduje się posąg założyciela Setha Spectrumtire.

Rok szkolnyEdytuj

Rok szkolny w Flamethrower'że rozpoczyna się 1 września o 11 rano, kiedy Expres do Flamethrower'u opuszcza Victoria Station, Londyn, Anglia, zabierając uczniów na stację Floonhboorg, gdzie pierwszoroczniacy tradycyjnie przebywają jezioro w łodziach wraz z Gajowym. A inni uczniowie dojeżdżają czarnymi staroświeckimi powozami o dużych kołach. Uczta powitalna odbywa się w Wielkiej Sali, ale przed ucztą odbywa się Ceremonia Przydziału, po której Dyrektor wygłasza krótką przemowę, a bankiet rozpoczyna się zaraz po niej zakończeniu. Wszystkie stoły zapełniają się przeróżnymi potrawami na złotych półmiskach, oraz w dużych dzbanach picie - zazwyczaj sok z dyni. Uczta kończy się wraz z kilkoma dodatkowymi słowami Dyrektora, włączając to coroczne przypomnienie zasad. Przed wyjściem z Wielkiej Sali odśpiewywany jest Hymn Szkolny.

Kolejne dni naukiEdytuj

Zajęcia rozpoczynają się następnego dnia (2 września) nawet jeśli jet to niedziela. Plany lekcji są rozdawane w Wielkiej Sali na śniadaniu przez opiekuna domu. Pierwszoroczni na tych lekcjach zapoznawani są z wymaganiami edukacyjnymi i zasadami, oraz poznają przedmiot. Pozostali uczniowie zaczynają normalną naukę.

EgzaminyEdytuj

Końcowe egzaminy rozpoczynają się w pierwszym tygodniu czerwca, a wyniki są już znane tydzień później. Egzaminy pisane są ze wszystkich zdawanych przez danego ucznia przedmiotów. SUMY - ,,Standardowe Umiejętności Magiczne" znane potocznie Sumami. Pisane są przez uczniów z piątej klasy w czerwcu, niedługo przed zakończeniem roku szkolnego. Uczniowie ci już wtedy muszą zastanawiać się nad swoją przyszłą karierą zawodową, wybierając odpowiednie przedmioty. SUMy pisane są w Wielkiej Sali, a testy zabezpieczone są przed nieuczciwymi studentami specjalnymi zaklęciami. Oceny które można zdobyć to: Pozytywne - Geniusz (G), Bardzo dobry (B), Dobry (D). Negatywne - Przeciętny (P), Nierób (N), Tuman (T).

Owutemy - Pisane w siódmej klasie ,,Okropnie Wyczerpujące Testy Magiczne", to zbiór zadań teoretycznych oraz praktycznych z wybieranych wcześniej przedmiotów. Niewiele uczniów zdało i podeszło do owutemów znajdując prace od razu. Oceny do uzyskania na owutemach są takie same jak w SUMach.

Zakończenie RokuEdytuj

Wieczorem przed powrotem Expres Flamethrower do Londynu, odbywa się uczta z okazji zakończenia roku szkolnego. Pociąg wraca do Londynu w czasie trzeciego tygodnia czerwca. Cały personel i uczniowie opuszczają Flamethrower na okres wakacji, pomijając gajowego i woźnego.

Dzienna rutyna w Flamethrower'żeEdytuj

Jeden dzień z życia uczniaEdytuj

Dzień rozpoczyna się o 8:00 śniadaniem w Wielkiej Sali. Podczas posiłków przynoszona jest poczta przez chmurą setek sów. Bicie dzwona sygnalizuje początek pierwszej lekcji o 9 rano. Dzwon odzywa się znowu po godzinie, aby informować o rozpoczęciu kolejnej lekcji. Przerwa następuje pomiędzy tymi zajęciami a kolejnymi, trzecią godzinę przed lunchem. Po posiłku jest kolejna przerwa i dwa kolejne przedmioty.

Kolacja jest serwowana w Wielkiej Sali pod wieczór, po niej uczniowie powinni znajdować się w swoich Pokojach Wspólnych, aby się uczyć i udzielać towarzysko. Zajęcia z Astronomii odbywają się w czwartki co tydzień (najczęściej o północy) na wieży astronomicznej. Uczniowie powinni być w łóżkach, bądź w salonach o wyznaczonych godzinach. Jest ona różna od kolejnego roku (na przykład na pierwszym roku uczniowie powinni być w Pokojach Wspólnych o 18:00, a na przykład na piątym roku pozwala się przebywać na korytarzach od godziny 21).

Strój szkolnyEdytuj

Uczniowie Szkoły Magii i Czarodziejstwa Flamethrower mają obowiązek nosić mundurek. Muszą go mieć na sobie podczas wszystkich zająć, posiłków i nauki w Wielkiej Sali. Studenci mają możliwość przebrania się w własne ubrania po lekcjach, ale większość uczniów z tego nie korzysta, prawdopodobnie dlatego, że i tak będą musieli się przebierać do spania, więc mogą uważać że nie ma sensu przebierać się we własne ubrania, aby chwilę później i tak przebrać się w piżamę.
Krawaty Uczniów

Szkolny strój Flamethroweru składa się z długiej, białej koszuli z kołnierzykiem z długim rękawem, krawat w barwach domu, szarego swetra-kamizelki, czarnych spodni dla panów (ale w wyższych klasach spodnie mogą też nosić dziewczęta) i czarne spódnice do kolan, wraz z czarnymi lub szarymi podkolanówkami dla pań. Obie płci noszą czarne, wygodne buty. Każdy uczeń jest przyodziany w czarną za kolana szatę z kapturem i szerokimi rękawami, z odznaką domu na prawej piersi oraz podszewką w kolorze domu: bordowy dla Goldenhartu, purpurowy dla Prominentclawa, pomarańczowy dla Rabbitsweetu i srebrny dla Spectrumtire. W czasie chłodnych miesięcy szare kamizelka zmienia się w szary sweter i dochodzi szalik w pasy w kolorach domu. Czarny, spiczasty kapelusz jest zakładany jedynie na specjalne okazje, takie jak ceremonia otwarcia, specjalna kolacja, przydzielenie Pucharu Domów etc.

PomieszczeniaEdytuj

W Flamethrower'że uczniowie nie tylko się uczą. Spędzają tutaj swój wolny czas, jedzą, śpią, a także odrabiają prace domowe.

PODZIEMIA I LOCHY

  • Klasa eliksirów
  • Gabinet profesora Snipes'a
  • Pokój wspólny Spectrumtire
  • Pokój wspólny Rabbitsweet
  • Kuchnia

PIĘTRO

  • Sala wejściowa
  • Wielka Sala
  • Pokój nauczycielski
  • Gabinet woźnego

PIERWSZE PIĘTRO

  • Skrzydło szpitalne
  • Klasa numerologii
  • Klasa transmutacji
  • Klasa zaklęć i uroków

DRUGIE PIĘTRO

  • Gabinet profesora McMarthy
  • Wejście do gabinetu Dyrektora
  • Klasa śmiertelnikoznactwa
  • Klasa Obrony Przed Czarną Magią

TRZECIE PIĘTRO

  • Gabinet profesora Obrony Przed Czarną Magią
  • Klasa historii magii
  • Łazienka chłopców
  • Łazienka dziewcząt
  • Łazienka nauczycieli

CZWARTE PIĘTRO

  • Biblioteka
  • Gabinet nauczyciela numerologii

PIĄTE PIĘTRO

  • Łazienka prefektów
  • Klasa starożytnych run
  • Gabinet nauczyciela run

SZÓSTE PIĘTRO

  • Gabinet nauczyciela astronomii
  • Gabinet nauczyciela wróżbiarstwa
  • Łazienka dziewcząt
  • Łazienka chłopców

SIÓDME PIĘTRO

  • Pokój wspólny Goldenhartu (wieża zachodnia)
  • Pokój wspólny Prominentclawa (wieża wschodnia)
  • Klasa wróżbiarstwa (wieża północna)
  • Gabinet profesora Duquesne

POZOSTAŁE WIEŻE

  • Wieża Astronomiczna
  • Sowiarnia
  • Wieża gdzie znajduje się gabinet Dyrektora i jego mieszkanie.

Gabinet DyrektoraEdytuj

Jest jednym z najlepiej strzeżonych pomieszczeń w zamku. Jego wejścia pilnuje gruba ściana, który wpuszcza tylko osoby znające hasło. Ponieważ gabinet znajdował się w wieży, miał on kształt owalny, a na jego ścianach wisiały portrety wcześniejszych dyrektorów szkoły. Tuż za biurkiem znajdował się regał, na którym spoczywał Kocioł Przydziału. W pomieszczeniu znajdowały się również: kominek, regały z książkami, krzesła dla gości, a obok wejścia wielka złota poduszka na którym zwykle leżał smok miniaturka Egon.

Wielka SalaEdytuj

W Wielkiej Sali zazwyczaj stały cztery stoły - po jednym dla każdego z domów. Najbliżej wejścia był stół Zabegonów, potem stół Bukonów, Puffonów i Rogonów. Nauczyciele zasiadali przy stole u szczytu. Wielka Sala znajdowała się bezpośrednio nad kuchnią, z której skrzaty domowe wysyłały w magiczny sposób posiłki. W kuchni stoły były ustawione tak samo i gdy nadchodził czas posiłku, ustawiały złote misy, wazy i kielichy, które w identyczny sposób były ustawione w Wielkiej Sali. Sklepienie było zależne od pogody na zewnątrz.

Pokoje wspólneEdytuj

Zazwyczaj są w wieżach lub w podziemiach zamku. Były ozdobione w barwy i symbole założycieli. Każdy Dom strzegł tajemnicę swojego pokoju i tak na przykład tylko Rogoni wiedzieli jak znaleźć swoją wieże i co strzeże do niej dostępu. Pokoje wspólne były wyposażone w kominki, sofy, fotele i stoliki tak, by uczniowie mieli wygodę mającą do odrabiania pracy domowej czy nauki. Ponad pokojami znajdowały się dormitoria, czyli sypialnie - osobne dla chłopców i dziewcząt.

Dziewczyny mogły bez problemu odwiedzić dormitorium chłopców, lecz oni nie mogli chodzić do sypialni dziewcząt.

Pokój RogonówEdytuj

Znajduje się na siódmym piętrze w Wieży Goldenhartu (wieża zachodnia). Wejścia strzeże szafa z książkami. Aby wejść do środka trzeba znać odpowiednie hasło, oraz wysunąć odpowiednią książkę. Był on przytulny z wieloma wygodnymi kanapami w bordowym kolorze. Wielki solidny kominek rozświetlał całe pomieszczenie dając lekki efekt czerwonego połysku jak lampa. Naprzeciw wejścia wisi herb Goldenhartu przedstawiający złotego jelenia z czerwonymi oczami na bordowym tle, pod herbem zostało wypisane motto tego domu: ,,Wygrywają tylko Ci, którzy wiedzą na czym im zależy". Szeroki stół na środku był otoczony ławami i obitymi miękkimi materiałami krzesłami. W jednym z rogów pokoju wspólnego stoi z białego marmuru posąg założyciela Geralda Goldenharta.

Pokój PuffonówEdytuj

Znajduje się na siódmym piętrze w Wieży Prominentclawa (wieża wschodnia). Wejście pilnuje portret pulchnej kobiety, aby wejść do środka trzeba odpowiedzieć na zadaną przez kobietę zagadkę. Był on w owalnym kształcie z dużą ilością półek pełnych książek, które przypominały małą bibliotekę, półki były tak ułożone że przypominały pokój. W środku tego "pokoju" był ustawiony posąg założyciela Peacel Prominentclaw. Natomiast reszta część pokoju była bardzo przystosowana do mieszkających w nim ludzi, duża ilość foteli i kanap, mnóstwo stołów z dębowego drzewa. Nad ich głowami unosił się purpurowy dym nie odczuwalny w powietrzu, dym ten dawał niezwykły efekt fioletowego światła. Wejście do sypialni dziewcząt i chłopców były zaokrąglone, a drzwi były identyczne jak w starych opuszczonych zamczyskach. Nad "mini biblioteką" wisiał herb Prominentclawa z wielką brązową sową ze szkarłatnymi oczami i rozpiętymi skrzydłami na purpurowym tle. Pod herbem lśniła złotymi pięknymi literami napis, a zarówno motto domu: ,,Rozum jest największym skarbem człowieka". A uczniów ocieplał w mroźne dni półokrągły kominek z pięknymi wzorami.

Pokój BukonówEdytuj

Wejście znajdowało się niedaleko Wielkiej Sali, trzeba było popchnąć odpowiednią część ściany (ściana znajdowała się obok zbroi, która na hełmie miała wygrawerowanego zająca). Za ścianą trzeba było zejść po spiralnych schodach, gdzie na końcu znajdował się kocioł pełen złota. Aby wejść do salonu trzeba było znać hasło. Pokój w pierwszej chwili przypominał małą wygodną gospodę z okrągły pomarańczowymi lampami latającymi nad sufitem. Fotele przypominały duże beczki, które zostały obite bardzo miękkim materiałem w pomarańczowym kolorze ozdobione złotymi nićmi. Wysoki, potężny kominek stał na przeciw wejścia od razu rozgrzewając przybyłych. Kilka okrągłych i półokrągłych stołów zostały nakryte jedwabnymi chustami. Nad wejściem do sypialni chłopców i dziewcząt wisi herb Rabbitsweetu z wielkim beżowym zającem z bystrym spojrzeniem na pomarańczowym tle, a nad herbem wisi motto Bukonów: ,,Żyj i ciesz się każdym dniem, jakby następny miał nie nadejść". Niedaleko kominka stoi posąg założyciela Riveera Rabbitsweeta.

Pokój ZabegonówEdytuj

Wejście znajduje się w lochach, za złotą zbroją. Aby wejść do środka trzeba znać poprawne hasło. Pokój jest wykonany z dużych lekko wypukłych cegieł, nad sufitem na grubych łańcuchach zostały zawieszone lampy, które jako jedyna dają efekt szarego światła. Olbrzymie wygodne czarne kanapy i fotele zostały umieszczone na samym środku, na przeciw szerokiego i wysokiego kominka z czarnej cegły, za kanapami i fotelami został ustawiony długi stół z dwoma ławami. Wokół lamp można było dostrzec dużą ilość pajęczyny, którą nie można w żaden sposób uwinąć. Na jednej z opustoszałych ścian został umieszczony herb domu przedstawiający wielkiego pająka z wielkimi szczypcami i ośmioma oczami, który był umieszczony na srebrnym tle. Nad herbem na kawałkach pożółkłego pergaminu zostało zapisane motto Spectrumtire: ,,Co masz zrobić dziś, zrób jutro", na tej samej ścianie został ustawiony z białego marmuru posąg założyciela Setha Spectrumtire. Do sypialni obu płci trzeba było wspiąć się po krętych schodach na wyższe piętro, a potem (dziewczęta na lewo, a chłopcy na prawo).

Założyciele Ogólnomagicznego Instytutu Magii Flamethrower
Gerald Goldenhart | Peacel Prominentclaw | Riveer Rabbitsweet | Seth Spectrumtire

Więcej z Fandomu

Losowa wiki