FANDOM

Hlawa II

Wygląd szkoły

Czeska szkoła Magii - założona przez pięcioro najpotężniejszych Czeskich i Polskich magów: Wolfganga Serwina, Julię Macionek, Władysława Tyberiusza, Danutę Estezę i Henryka Warneusza w 1450 roku.

HistoriaEdytuj

Wolfgang Serwin pochodził z centralnej części Czech. w 1420 roku ukończył Szkołę Magii i Czarodziejstwa im. Mieszka I w Polsce. Po ukończeniu tej szkoły wrócił do rodzinnego Kraju. Niestety czarodziejska społeczność była biedna. nie byli w stanie kupić nawet różdżki. Dlatego w 1425 roku w swoim rodzinnym mieście zaczął rozdawać różdżki z ostrokrzewu starszym czarodziejom. Jednakże oni nie potrafili rzucać prostych czarów. Dlatego w 1426 roku powstała akademia magii. Gdy czarodzieje opuszczali jego dom potrafili podstawowe umiejętności magiczne. Jednakże dzieci błąkały się po ulicach i bezmyślnie wywijały patykami. Dlatego w 1430roku Wolfgang postanowił zołożyć Dziecięcą akademię magii. Dzieci przybywało z każdym rokiem. Gdy było już ich 250 Wolfgang postanowił zaalarmować swoich przyjaciół: Julii Macionek i Władysława Tyberiusza. Podzielili uczniów i uczyli ich magii. W tym samym czasie Wolfgang wyrabiał lepsze i lepsze różdżki.

Akademia nie pobierała datków za uczenie, jednakże w 1440 roku jej budżet gwałtownie wzrósł. 24 października 1441 roku do trojga nauczycieli przybyli ich dawni uczniowie. Okazało się, że jeden z nich Armando von Doris po wykształceniu u Wolfganga został Czeskim ministrem magii. Uradowani nauczyciele po zebraniu kilkunastu uczniów, oraz absolwentów akademii udali się do ministra. Prosili go o ustanowienie z akademii oficjalnej Czeskiej szkoły Magii. Pomimo wielkich chęci nie mógł on tego zrobić, ponieważ ówczesny dom Wolfganga nie był zabyt duży dla takiej placówki. Dlatego w 1443 roku Władysław Tyberiusz zaprosił do szkoły również resztę ich szkolnej paczki: Henryka Warneusza i Danutę Estezę. w 1443 roku ruszyli do króla Polski (ponieważ nie obrano wtedy jeszcze króla czech) Władysława Warneńczyka. Po długich debatach zgodził sie on ofiarować stary czeski zamek, jako siedzibę szkoły. Gdy się tam udali doznali szoku. Zamek był w kompletnej ruinie. Gdy weszli do środka przystąpił do nich duch starosty zamku. Pomógł on im poznać historię zamku, oraz jego pomieszczenia. W 1446 roku oficjalnie zamknięto Dziecięcą akademię magii. Bez zbędnych wstępów zaczęli wznosić nowy zamek. dokładnie 28 kwietnia 1449 roku Król Polski Kazimierz Jagiellończyk oficjalnie oddał budynek jako szkołę. Zostawił po sobie miecz i chełm, znajdujące się obecnie w sali królów. Władca narodu polskiego ogłosił datę rozpoczęcia roku szkolnego na 1. września 1450 roku.

Nauczyciele napisali listy, do wszystkich Czeskich miast. Dlatego 31 sierpnia do wszystkich miast zawitały wozy zapszęgnięte w testrale i ruszyły do szkoły. Wbrew oczekiwaniom założycieli do szkoły przybyło 1166 uczniów. Tak trwały lekcje. Uczniowie podzieleni byli na 3 klasy. Każde z nich otrzymało różdżkę wykonaą przez Wolfganga.  Kolejny raz w 1459 roku szkołę odwiedził Król Kaziemierz Jagiellończyk wraz z dyrektorem Mieszka I. Władca i nauczyciel pozostali w szkole 3 miesiące, aby sprawdzić jak funkcjonuje placówka. Wtedy szkoła była już przeludniona, a pięcioro nauczycieli i ze starości i nawału prac nie dawało rady.

Postanowili określić wtedy przedmioty nauczane, a także zatrudnić kilku swoich absolwentów: Marcina Domaneckiego, Emilię Groew, Cecylię Bronkieł, Janusza Dantego i Konrada Rymna. łącznie 10 nauczycieli. Każdy uczył danego przedmiotu: Transmutacji, Wywarów Magicznych, Zaklęć, Roślin, Zwierząt, Białej Magii, Obrony przeciw Czarnej Magii, Starożytnej mowy, Historii Magii i Astronomii.

Niedługo po tym nadszedł cios w 1462 roku zmarł Henryk Warneusz. Ostatnią rzeczą, którą zrobił przed śmiercią to zaklął wraz z innymi Wielki puchar pełen wody, mający przydzielać uczniów do jego klasy. Niedługo, bo 2 lata po Henryku zmarła Danuta Eztaza. Następne lata płynęły wolno i spokojnie. Jednakże w 1478 roku minister magii zmarł. Długo pracownicy ministerstwa nie umieli wybrać jego następcy.

Zniecierpliwiony lud poprosił Wolfganga o objęcie tego tytułu. Przyjął go, lecz tylko na okres 3 miesięcy. Po objęciu tego urzędu został znienawidzony przez kilku pracowników Ministerstwa. Został zabity zaklęciem Avada Kadavra podczas wyrobu różdżki(niedkokończona znajduje się dzisiaj w sali królów)15 lipca 1478 roku, po miesiącu i 3 dniach pełnienia urzędu.

Po śmieci Wolfganga nauczyciele musieli przedyskutować co robić dalej. Władysław Tyberiusz, który był już po 84 roku życia postanowił zrezygnować z pełnienia władzy w szkole. Zostawił wszystko na głowie Julii. Tyberiusz zmarł 24 stycznia 1480 roku. Tylko Macionek została sama. Postanowiła wprowadzić zmiany w szkole. Podzieliła uczniów na domy za pomocą naczynia Warneusza. Przygotowała im pomieszczenia mieszkalne. Zmarła w wirze pracy 16 grudnia 1492 roku na zawał. Ostatnią rzeczą, którą zrobiła przed śmiercią było wybudowanie gabinetu dyrektorskiego. Nie zabawiła w nim nawet tygodnia. Po jej śmierci dyrektorem szkoły został obwołany Macin Domanecki.

DomyEdytuj

Podział na domu wprowadziła Julia Macionek. Ustanowila ona 5 domów: Dom Tygrysa, Dom Orła, Dom Byka, Dom Feniska i Dom Nosorożca.

Dom OrłaEdytuj

Zwany domem Serwina. Założyciel cenił sobie zaradność i odwagę. Nie stronił także od inteligencji. Kolor domu to biały. Duchem domu jest Gadatiwa Grażyna. Uczniów domu zwie się Lotnikami.

Pokój wspólny znajduje się w I wieży szkoły. Na III piętrze. Aby sę tam dostać należy popchnąć jedna z 3 beczek znajdujących się obok obrazu, oraz podać hasło czarodziejowi w ramie.

Dom TygrysaEdytuj

Zwany domem Macionek. Julia ceniła sobie poczucie humoru,  oraz spryt. Kolorem domu jest Zielony. Duch rezdujący to Czarna Pani. Uczniów domu zwie się Pasiakami,

Pokój wspólny znajdował sie na -1 piętrze podziemii. Aby wejść należało podac odpowiedź na pytanie posągu strzegącego wejscia. Za każdym razem dotyczy ono Julii Macionek

Dom FeniksaEdytuj

Zwany domem Tyberiusza .Władysaw cenił sobie Lojalność, przyjaźn, poświecenie oraz odwagę i kreatywność. Kolorem domu jest Fiolet. Duch domu to Cesarz Rzymski Tymor, zwany Cesarzem. Uczniów domu  zwie się Popielakami.

Pokój wspólny znajduje się na III piętrze. Aby móc wejść do pokoju wspólnego należy podać hasło wielkiemu posągowi Feniksa. 

Dom BykaEdytuj

Zwany domem Estazy. Danuta ceniła sobie hardość, oraz przebiegłość. Kolorem domu jest czerń.  Duch reprezentujący dom to Królowa Mona zwana Królową. Uczniów domy zwie się Wonnerwami. 

Pokój wspólny Wonnerwów znajduje się w -2 piętrze podziemii. Aby się tam dostać należało wyciągnąć odpowiednią książkę, z regału obok którego znajdowała się ściana. Po wyciągnięciu odpowiedniego woluminu ściana znikała.

Dom NosorożcaEdytuj

Zwany domem Warneusza. Henryk cenił sobie zawziętość, odwagę oraz kreatywność i lojalność. Kolorem domu jest Brązowy. Duchem domu jest Jego Eminencja Kardynał Jerremy Fidelius.

Pokój wspólny znajduje się na I piętrze. Aby wejść należy pchnąć jabłko znajujące się na obrazie.

Rok szkolnyEdytuj

Rok szkolny rozpoczyna się 31 sierpnia. Punkt 16.oo w każdym Czeskim mieście pojawiają się wozy zaprzęgnięte w Testrale. Około 20.oo przybywają do szkoły. Tam odbywa się ceremonia przydziały pierwszorocznych, oraz uroczysty Apel dyrektora. Po przemówieniu następuje kolacja. Po kolacji około 22.oo uczniowie wraz z opiekunami odprowadzani są do pokojów wspólnych.

Kolejne dni naukiEdytuj

Kolejne dni wykorzystane są do zaznajomienia ze szkołą i są wolne od zajęć. Zaczynają się one dla Pierwszaków 4 września lekcjami organizacyjnymi, a dla reszty klas 5 września normalnymi lekcjami.

EgzaminyEdytuj

Egzaminy odbywają się zawsze w ostatnim miesiącu maja. Każda klasa pisze Egzamin z z następujących przedmiotów:

  • Klasy I - Rośliny
  • Klasy II - Rośliny i Zwierzęta
  • Klasy III - Rośliny, Zwierzęta i Zaklęcia
  • Klasy IV - Rośliny, Zwierzęta, Zaklęcia, Obrona przeciwko Czarnej Magii
  • Klasy V - Roślny, Zwierzęta, Zaklęcia, Obrona przeciwko Czarnej Magii, Biała Magia
  • Klasy VI - Rośliny, Zwierzęta, Zaklęcia, Obrona przeciwko czarnej Magii, Biała Magia, Magiczne Wywary
  • Klasy VII- Rośliny, Zwierzęta, Zaklęcia, Obrona przeciwko Czarnej Magii, Biała Magia, Magiczne Wywary, Tansmutacja, Starożytna Mowa, Historia Magii (Astronomia-opcjonalne)

Uczniowie podlegają pod następujący wykaz ocen

  • X - Najlepiej
  • V- Dobrze
  • D - Może być
  • O - Poćwicz
  • G- Niepoprawnie
  • U - Źle
  • S - Bardzo Źle
  • M - Okropnie

Zakończenie rokuEdytuj

Zakończenie roku odbywa się 31 maja. Wtedy następuje podsumowanie roku przez dyrektora. Odbywa się także wtedy Ceremonionia Wręczenia dyplomu dla najzdolniejszych uczniów, oraz pucharu domów. Po kolacji uczniowie wracają na ostatnia noc do swoich dormitoriów. Punkt 10.oo 1 czerwca  powozy zaprzęgnnięte w Testrale odwożą uczniów do ich rodzinnych miast.

Dzień z życia uczniaEdytuj

Dzień ucznia zaczyna się śniadaniem o godzinie 8.oo. Trwa ono około 30 minut, więc o 8.30 uczniowie opuszczają wielką salę i udają się do swoich pooi. o 9.oo wraz z uderzeniem w gong rozpoczyna się pierwsza lekcja. Trwają one 40 minut. Oto rozkład lekcji VI klasisty:

  • 9.00 - Zaklęcia 
  • 9.50 - Wywary Magiczne
  • 10.40 - Zwierzęta
  • Przerwa
  • 12.00- Transmutacja
  • 13.00 - Starożytna mowa
  • Obiad

Zauważamy, że przerwy trwają 10 minut. Między 11.20, a 12.00 mamy długą przerwę, podczas której uczniowie robią co chcą, Punkt 14.oo odbywa się obiad. Po obiedzie aż do 20.oo uczniowie mają czas wolny. Moga go spędzić np: w bibliotece, na boisku lub na błoniach. O 20.oo odbywa się kolacja, poczas której zazwyczaj głos zabiera dyrektor. Po kolacji znów jest czas wolny do 22.oo. Uczniowie klas VII mogą mieć czas wolny do 23.oo w tych godzinach trwa cisza nocna.

Strój szkolnyEdytuj

Uczniowie na co dzień chodzą w zwykłych ubraniach. Na zajęcia tylko przychodzą w "mundurkach szkolnych" czyli: Czarnej pelerynie aż do ziemii, Czarnych spodniach/spódnicy, Białej koszuli oraz krawatem z kolorem swojego domu.

PomieszczeniaEdytuj

-2 piętro podziemiiEdytuj

  • Pokój wspólny Domu Byka
  • sala wywarów Magicznych
  • Pokój Znikaj-wnikaj
  • Komnata Zimna
  • Łazienka Chłopców
  • Łazienka Dziewcząt
  • Schowek
  • Gabinet Woźnego

-1 Piętro podziemiiEdytuj

  • Pokój wspólny domu Tygrysa
  • Sala Zaklęć
  • Łazienka Dziewcząt
  • Łazienka Chłopców
  • Schowek
  • sala Transmutacji
  • Łazienka Prefektów
  • Kuchnia
  • Spiżarnia

ParterEdytuj

  • Hol Wejściowy
  • Główna Sala/ Wielka Sala
  • Sala Królów
  • Pokój nauczycielski
  • Wielka Sala/Dziedziniec Transmutacji
  • Wielka Sala Zaklęć
  • Dziedziniec Mały
  • Dziedziniec Duży
  • Taras
  • Łazienka Dziewcząt
  • Łazienka Chłopców
  • Skrzydło Szpitalne

I PiętroEdytuj

  • Pokój wspólny Domu Nosorożca
  • Łazienka Dziewcząt
  • Łazienka Chłopców
  • Łazienka Prefektów
  • Wielka sala wywarów magicznych
  • Wielka sala Białej Magii
  • Wielka sala obrony przeciwko Czarnej Magii
  • Biblioteka
  • Taras
  • Wielka sala Zwierząt

II PiętroEdytuj

  • Łazienka Chłopców
  • Łazienka Dziewcząt
  • Duża Biblioteka
  • Wielka Sala Roślin
  • Gabinet Profesora Białej Magii
  • Gabinet Profesora OpCM
  • Pokój Pojedynków
  • Gabinet profesora Transmutacji

III PiętroEdytuj

  • Gabinet Profesora Roślin
  • Gabinet profesora Zwierząt
  • Gabinet Profesora Magicznych Wywarów
  • Wielka sala Historii Magii
  • Gabinet profesora Historii Magii
  • Łazienka nauczycieli
  • Gabinet Profesora Astronomii
  • Gabinet Profesora Starożytnej mowy
  • Sala Zwierząt
  • Sala transmutacji
  • Sala Historii Magii

I WieżaEdytuj

Parter:Edytuj

  • Mała Biblioteka
  • Łazienka
  • Sala Chwały

I PiętroEdytuj

  • Łazienki

II PiętroEdytuj

  • Sowiarnia

III PiętroEdytuj

  • Pokój wspólny Domu Orła

II wieża AstronomicznaEdytuj

ParterEdytuj

  • Teleskopy i Mapy
  • Wielka sala Astronomii

SzczytEdytuj

  • Obserwatorium

III Wieża DyrektorskaEdytuj

ParterEdytuj

  • Wejście do Gabinetu Dyrektora 

SzczytEdytuj

  • Gabinet dyrektora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki