FANDOM

Czarodziej to osoba, która rodzi się z magicznymi zdolnościami. Nie trzeba pochodzić z rodziny czarodziei, by mieć owe zdolności. To odnosi się też w drugą stronę – czasami nawet osoba, która w owej rodzinie się urodziła, nie musi mieć tych zdolności. Osoby te od najmłodszych lat objawiają swój magiczny potencjał. Gdy jest już na tyle gotowy, by poszerzać swoje umiejętności, rozpoczyna naukę w Szkole Magii w wieku 11 lat (chodzi do ukończenia pełnoletności, 17 lat). Gdy kończy 11 lat, może czarować tylko w szkole – poza nią do czasu ukończenia pełnoletności nie może używać zaklęć. Do tego czasu na każdym czarodzieju ciąży namiar. W wieku 11 lat wybiera różdżkę (a właściwie to różdżka wybiera czarodzieja) – magiczny atrybut, przez który będzie wyzwalać moc magiczną tak, by móc ją kontrolować. Dzięki różdżce m.in. można używać zaklęć.

Rodzaje, statusy krwi czarodzieiEdytuj

  • Czarodziej, który urodził się od matki czarownicy i ojca czarodzieja – jest nazywany czarodziejem czystej krwi. Tacy najczęściej trafiają do Spectrumtire.
  • Urodzony od matki śmiertelniczki/obdarzonej, ojca czarodzieja bądź odwrotnie jest nazywany półkrwi.
  • Czarodzieje, których oboje rodzice są śmiertelnikami, nazywa się obrarzonymi „szlamami” (tak Thorny Devil nazywał Kahlan Venet (chociaż Kahlan jest czarownicą półkrwi, być może dlatego ją tak nazywa bo wychowują ją ojciec śmiertelnik)).
  • Jeśli zdarzy się, że w czarodziejskiej rodzinie urodzi się człowiek niemagiczny lub z bardzo ograniczonymi zdolnościami, nazywany jest charłakiem (przykładem charłaka był Hyforuz Viduiz - nauczyciel w Flamethrower'że).

Lecz status czarodziejski nie wpływa na zdolności, umiejętności itd. Wnet przeciwnie, nawet obdarzony może stać się bardzo potężnym czarodziejem.