FANDOM

' Ten artykuł zwyciężył w II edycji na Wzorowy Artykuł (05.12.2014)

Colette Good
Informacje biograficzne
Data urodzenia 21 lipiec 1917r.
Data śmierci żyje
Status krwi czysta
Tytuł(y) Kierownik Biura Łowców
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu zielone
Kolor włosów blond
Rodzina
Rodzina Paul Good (ojciec)
Jean Moon-Good (matka)
Regus Good (brat)
Pick Good (brat)
Luc Martins (mąż)
Dave Martins (córka)
Peter Martins (syn)
Joe Martins (córka)
Alicia Martins (córka)
Nigel Martins (syn)
Zdolności magiczne
Różdżka Wiąz, 13.5 cala, pióro feniksa, sztywna.
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Goldenhart
Przynależność Ogólnomagiczny Instytut Magii Flamethrower
Irlandzkie Ministerstwo Magii
Rodzina Good

Colette Good (ur. 21 lipiec 1917r.) - czarownica czystej krwi, uczennica Flamethroweru w latach 1928-1935, przydzielona do Goldenhart, nauczycielka Obrony w latach 1939-1958, pracownica Biura Łowców w latach 1958-1966, kierownik Biura Łowców w latach 1958-2005, od 2005 emerytka, żona Luca Martinsa od 1938.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Colette urodziła się 21 lipca 1917 jako najstarsza córka Anglika Paula i francuski Jean Moon. Miała 2 braci: Regusa i Picka. Dzieciństwo najczęściej spędzała na grze w Chitchdeya, z swoimi braćmi i koleżankami. W roku 1924 dostała list z szkoły, który poinformował ją, że ma magiczne zdolności i ma się stawić 1 września na Peronie 5 i 5/5.

Lata w FlamethrowerEdytuj

W 1928 została uczennicą Flamethroweru, przydzielona do Goldenhartu. Już wtedy przejawiała zainteresowanie Obroną przed czarną magią uzyskując, na każdym roku najwyższe oceny.

1928/1929Edytuj

Już na swoim pierwszym roku Colette przejawiała duże zainteresowanie Obroną przed czarną magią. W tym roku poznała dwójkę swych najlepszych przyjaciół: Johna Walcera i Alicię Peterson. W tym też roku w Flamethrowerze, w szkole pojawił się tajemniczy stwór, który spowodował znikanie wielu uczniów. Colette wraz z swoimi przyjaciółmi rozwikłała tę zagadkę, za co ówczesny Dyrektor nagrodził 250 punktami dla Goldenhartu za każdą z tych osób, wydatnie przyczyniając się do zwycięstwa tego domu w Pucharze Domów.

1929/1930Edytuj

W tym roku Colette wraz z 3 przyjaciół pomagają w przywróceniu dobrego imienia Queenslandowi Bloody'emu, dobrego imienia, albowiem został on oskarżony, o śmierć dwójki uczniów, w wyniku działalności Tajemniczego stwora, który grasował w poprzednim roku. Śmierć, o którą oskarżano Dyrektora tak naprawdę zlecił Lies Fortunee, który chciał się zemścić na dyrektorze za niedopuszczenie go do Klasy owutemowej z Obrony przed Czarną Magią. Ostatecznie Dyrektorowi przywrócono należne mu dobre imię, a Colette wraz z przyjaciółmi ponownie zdobyła 900 punktów dla Flamethroweru. W tym też roku Colette zdecydowała, że od 3 klasy chce się uczyć więcej Obrony przed Czarną Magią, a z dodatkowych przedmiotów przydatnych w karierze Łowcy Zmienianie Wyglądu, Nowoczesną alchemię, oraz Wróżbiarstwo.

1930/1931Edytuj

W roku szkolnym 1930/1932 uczniowie 3 klasy mogli w wyznaczone soboty odwiedzać wioskę Elkfard. W międzyczasie z Dearktinessu uciekł Grabi Golak, oskarżany o dyktaturę i nielegalne objęcie władzy nad francuskim Ministerstwem Magii. Na szkołę padł strach, z powodu tego, że na swoją kryjówkę wybrał sobie Twierdzę Krzyżackiego Komtura, która położona była niedaleko Flamethroweru i była niedostępna i niewidzialna, dla wielu osób. Okazało się, że Garbi Golak jest dalekim kuzynem Johna, którego chciał zwerbować w swoje szeregi. Za sprawą Colette, Johnego i Alicii, którzy wydedukowali jak się wdostać do Twierdzy Krzyżackiego Komtura i pokonali Grabiego Golaka, który został skazany na śmierć. Colette ponownie wykazała się jako dziewczyna bardzo dużą odwagą i męstwem. W tym też roku została Tarczą w domowej drużynie Chitchdeya, który obok Czarnej Magii był jej drugą wielką pasją.

1931/1932Edytuj

Na IV roku Flamethrower został gospodarzem Międzynarodowych Szkolnych Mistrzostw w Chitchdeyu. Po ukończeniu Flametrhoweru przez Wadda Olo, została kapitanką drużyny, która pod jej wodzą zajęła I miejsce, w finale ogrywając 180:100 Instytut Magii im. Jedyssa Creffa. Ten rok szkolny był dla Colette najbardziej udany, bo oprócz zdobycia tytułu Międzynarodowego Szkolnego Mistrzostwa w Chitchdeyu, Pucharu Domów, drużyna Goldenhartu po raz pierwszy od 1932 wywalczyła Puchar Chitchdeya. Colette w tym roku także poznaje swojego pierwszego partnera Ajana Smitha, z którym rozstaje się w połowie 1939.

1932/1933Edytuj

Rok 1932/1933 to dla Colette rok Sumów, oprócz tego Sacheverell Bunting, ówczesny Minister Magii przysyła jako doradcę dyrektora Grana Von Smitha, który próbuje zaprowadzić w Flamethrower nowe porządki, osobiście opracowuje program nauczania wszystkich przedmiotów i egzekwuje od nauczycieli wykonanie tego, ponadto odnosi się nie życzliwie do innych nauczycieli i uczniów, jest opryskliwy i nieczuły. Colette jako pierwsza otwarcie się mu stawia sprzeciwiając się m.in. jego wykorzystywaniu siły wobec młodszych uczniów, za co zostaje pierw ukarana trzema szlabanami, później utratą opaski kapitana, aż wreszcie zawieszeniem członkostwa w drużynie. Po zawieszeniu jej członkostwa w drużynie Colette przeżywa pierwsze w życiu poważniejsze załamanie psychiczne. W tym roku Colette także poznaje smak pierwszej miłości, chodząc z Ajanem Smithem. Związek tej dwójki okazuje się nieudany, głównie z powodu coraz silniejszego poparcia Ajana dla polityki Grana Von Smitha. Ostatecznie rozstają się 06.02.1933. Podczas wypadu do Elkfardu na początku marca powstaje organizacja, której celem jest doprowadzenie do usunięcia Grana z szkoły, m.in.przez samodzielną naukę Obrony przed czarną magią i Zaklęć. W tym zajęciu pomaga jej aktywnie Luc Martins, którego Gran wielokrotnie chciał zdyskredytować w oczach innych nauczycieli. Ostatecznie zadanie udaje się: Gran w maju zrzeka się swojej funkcji, a Colette występuje w finałowym meczu Chitchdeya. Równolegle także Colette przygotowuje się do egzaminów z Sumów, z których otrzymała najwyższe oceny, poza historią magii, z której otrzymała Powyżej Oczekiwań.

1933/1934Edytuj

Podczas przedostatniego roku nauki w Flamethrowerze Colette oficjalnie zaczyna chodzić z Lucem Martinsem. W tym roku także niespodziewanie szybko wskutek bardzo groźnej choroby umiera Alicia, co Colette mocno przeżywa. Wraz z Johnem odkrywają, że w Szkole przebywa nielegalnie dwójka uczniów, którzy przybierając inne imiona i nazwiska uczestniczą w zajęciach, a także wkupują się w łaski dyrektora.

1934/1935Edytuj

W ostatnim roku nauki Colette wyjątkowo przyłożyła się, do wszystkich przedmiotów, marząc o karierze w Ministerstwie Magii. W trakcie tego roku pomogła rozwikłać dyrektorowi zagadkę, ducha, który wdzierał się w świadomość uczniów. Zdobyła Wybitny ze wszystkich przedmiotów, a do tego otrzymała specjalną nagrodę dla najlepszej uczennicy Flamethrower.

Życie w latach 1935 - 1939Edytuj

Colette po ukończeniu Flamethroweru rozpoczęła studia w Wyższej Szkole Testów i obrony, gdzie uczyła się przygotowania pedagogicznego i praktycznej znajomości obrony przed czarną magią. Po zdaniu wszystkich egzaminów podjęła pracę w Flamethrowerze jako nauczycielka obrony przed czarną magią.

Kariera w FlamethrowerEdytuj

W 1939 została nauczycielką Obrony przed Czarną Magią. Na jej lekcjach zawsze panowała atmosfera dość luźna, choć Colette wzbudzała u uczniów swój autorytet, umiejąc trzymać ciszę i porządek w klasie. Była bliską współpracowniczką Quenslanda Bloody'ego, a później Apolloma Nichollsa. Colette, znana była też z respektu wobec prawa - nawet jeśli nie zgadzała się z pewnymi punktami programu obrony przed czarną magią, wykładała to. W 1956 przebywający z wizytacją w Flamethrower Osbert Wotton zauważył jej nieprzeciętny talent do walki z ciemnymi mocami, podczas Walki o Flamethrower. Zaowocowało to propozycją pracy w Ministerstwie Magii, którą przyjęła. Zanim to jednak nastąpiło odbyła szkolenie z zakresu współczesnych technik obrony, nie rezygnując przy tym z obowiązków nauczycielskich.

Kariera w Ministerstwie MagiiEdytuj

W 1958 została mianowana Łowcą w Ministerstwie Magii. Do jej obowiązków należało tropienie groźnych przestępców, wsławiła się w 1964 schwytaniem groźnego przestępcy odpowiedzialnego za mord na wielu Śmiertelnikach i doprowadziła, do jego ujęcia, schwytania i osadzenia w więzieniu.

Szef biura łowcówEdytuj

24 września1966 nowa Minister Magii Milicentra Money mianowała ją szefową Biura Łowców. Na tym stanowisku całkowicie zreformowała przestarzały system szkolenia Łowców, kładąc zdecydowanie większy nacisk na umiejętność kamuflażu i dyplomacji. Wspólnie z szefem Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów nadała szereg nowych przywilejów Łowcom, pozyskała także fundusze na utworzenie w ramach Kwatery Głównej Łowców działu do zwalczania najgroźniejszych czarodziejskich przestępstw. Doprowadziła także, w 1985 do usunięcia Darkenów z Dearktinessu. Podczas międzynarodowej operacji w 1994 mającej na celu schwytanie terrorysty, którego oddziały dokonywały zabójstw na śmiertelnikach na terenie Europy specjalnie przygotowany i wyszkolony oddział pod jej dowództwem zestrzelił samolot z terrorystą. Za to zwycięstwo odznaczona Orderem Monteza. W 1996 wywiadowi łowieckiemu udało się ostatecznie zlikwidować organizację terrorystyczną, której przywódcę zabito dwa lata wcześniej. Odeszła na emeryturę w 2005 roku, pełniąc urząd do 25 marca 2005 roku.

EmeryturaEdytuj

Po życiu pełnym przygód Colette wiedzie spokojne życie na emeryturze, głównie zajmując się swym potomstwem.

Życie prywatneEdytuj

Colette urodziła się jako najstarsze dziecko Paula Gooda i Jean Moon, miała 2 braci. W 1938 wyszła za mąż, za Martinsa, z którym ma 5 dzieci: Deve (ur. 1940), Petera (ur. 1942), bliźniaki: Alicie i Joe (oboje ur. 1945) i Nigela, ma 7 wnuków, pięciu prawnuków i dwóch praprawnuków.

RelacjeEdytuj

Z Johnem WalceremEdytuj

Colette i John poznali się w Flamethrowerze, podczas Ceremonii powitalnej. Od razu połączyła ich przyjaźn, zważywszy na to, że John całe dzieciństwo spędził w sierocińcu. Wspólnie z Johnem w czasach Flamethroweru przeżyli wiele: rozwikłali zagadkę tajemniczego stwora, przywracaniu dobrego imienia dyrektorowi itd. Colette Johna często traktowała jak młodszego brata i pomogła mu w nieśmiałości w jego kontaktach z kobietami. John został także ojcem chrzestnym Diany i bliźniaków Martins, zaś córka Johna dostała imię Colette. Wspólnie z Johnem i Martinem jeździli często na wakacje, John także był przez krótki czas Łowcą.

Z Alicią PetersonEdytuj

Colette poznała Alicię Peterson na swoim pierwszym roku, podczas podróży do Flamethroweru. Alicia była dla Colette bardzo bliską osobą, obie były powierniczkami swoich sekretów. Przedwczesna śmierć Alicii na 6 roku nauki wskutek groźnej choroby skończyła przedwcześnie tę przyjaźń, Colette bardzo przeżyła śmierć Alicii. W późniejszym czasie nadała tak na imię jednej ze swojej córek.

Z Ajanem SmithemEdytuj

Ajan Smith był pierwszym chłopakiem Colette, poznali się pod koniec IV roku Colette. Colette była zauroczona jego elegancją i dość ekskluzywnym słownictwem. Jednak wraz z czasem ukazuje się coraz więcej wad Ajana: niewrażliwość na krzywdę innych, lojalność wobec tych, którzy mają władzę. Colette zdecydowała się skończyć ten związek, w momencie gdy Ajan publicznie ogłosił, że popiera wyrzucenie jej z drużyny Chitchdeya i poparcia polityki Grana von Smitha.

Z Lucem MartinsemEdytuj

Colette Martina poznała w marcu 1929, gdy bardzo zaangażował się w pomoc w obalaniu Grana Von Smitha. Często także otwarcie popierał Colette w konfliktach z Granem Von Smithem. Luc był zawsze dla Colette dużym oparciem, oboje bezgranicznie sobie ufali. W 1938 wzięli ślub, z którego mieli 5 dzieci. Ich związek przeżył jeden kryzys w 1990, kiedy Luc był mocno zazdrosny o karierę Colette w Ministerstwie. Ostatecznie jednak małżonkowie wyjaśnili sobie wszystkie nieporozumienia i są ze sobą na dobre i na złe.

Z rodzicamiEdytuj

Colette jako najstarsza córka była przez rodziców uważana, za największy autorytet. Często jednak miała odmienne wizje świata niż rodzice, nie przeszkodziło to jednak w tym, że bardzo wpłynęli na świadomość i zachowanie Colette. Ojciec Colette Paul Good brał udział, w dwóch wojnach, i to po nim Colette odziedziczyła zdolności przywódczo-organizacyjne. W domu Colette i Luca zawsze pielęgnowano tradycję poszanowania wartości rodziny.

Z dziećmiEdytuj

Colette miała 5 dzieci, starała się być zawsze sprawiedliwą i kochającą matką. Nigdy nikogo nie faworyzowała, choć także gdy była mocno zła potrafiła to okazać i surowo ukarać. Zawsze jednak stawiała na edukację i dobro dzieci, ponad swoje; Colette jest idealnym przykładem kobiety, która pogodziła karierę zawodową i rodzinną.

CharakterEdytuj

Colette zawsze była osobą, która czerpała z życia radość, wrażliwą na ludzkie problemy, o czym świadczy otwarty sprzeciw wobec polityki siły Grana Von Smitha. Przy tym wszystkim jednak umiała zachować zimną krew co udowodniła podczas dowodzenia wieloma operacjami w Biurze Łowców. Potrafiła także przyjąć krytykę i wyciągać z niej merytoryczne wnioski. Pozycja szefowej w biurze Łowców nigdy nie sprawiła, że zatraciła kontakt z rzeczywistością.