FANDOM

Zamek grpsholm szwecja

Zamek, w którym odbywają się zajęcia

Akademia Magii Vasowo - szkoła Magii, która znajduje się w Szwecji, na Morzu Bałtyckim przy granicy z Danią.

HistoriaEdytuj

Szkoła została założona w 1879 roku przez Stefana Johensena, gdyż na całym półwyspie skandynawskim nie było żadnej szkoły. Szkoła nie dzieli się na domy, a na roczniki i klasy. Nauka w szkole jest trójetapowa: kształcenie ogólne, które trwa pięć lat, na którym uczniowie poznają podstawy magii, później kształcenie średnie, gdzie uczniowie już ściślej określają z czym wiążą swoją przyszłość i główny nacisk kładzie się na wybrane przez uczniów przedmioty (uczniowie dalej uczą się wszystkich przedmiotów, przy czym - tych, których nie wybrali na tzw. rozszerzenie; uczą się w mniejszej ilości). Nauka trwa tu trzy lata. Ostatnim etapem kształcenia jest tzw. Kształcenie zawodowe, gdzie uczniowie przez dwa lata uczą się już tylko tych przedmiotów, które wybrali. W sumie nauka wynosi 10lat.

Rok szkolnyEdytuj

Rok szkolny dla klas 1-5, kiedy odbywają kształcenie ogólne zaczyna się już 1 września i trwa do ostatniego piątku czerwca. Uczniowie do szkoły dojeżdżają specjalnymi autobusami, które odbierają ich z różnych części kraju. Do szkoły przyjazd jest między 14:30 - 15:15, dlatego uczta powitalna jest zaplanowana na 16:00. Podczas uczty przemawia dyrektor i jego zastępca. Uczniowie klas 1-5 mają cztery przerwy edukacyjne w ciągu roku: Od 17 do 20.11, od 23.12 do 04.01, na wielkanoc i od 27.05 do 10.06. Uczniowie klas 5-8 mają trzy przerwy edukacyjne w ciągu roku: od 23.12 do 04.01, na wielkanoc i od 27.05 do 10.06. Uczniowie klas 8-10 również mają trzy przerwy w ciągu roku.
Jak już było wspomniane szkoła nie dzieli się na domy, a na roczniki, które czasem liczą kilka klas. W ciągu roku szkolnego uczniowie mieszkają w dwóch przyszkolnych akademikach. Egzaminy odbywają się dla uczniów ostatnich klas (8-10) już pod koniec maja (zazwyczaj między 26.05 a 10.06), pozostali uczniowie mają egzaminy między 10 a 23.06.

Typowy rozkład dniaEdytuj

Od poniedziałku do piątku dzień rozpoczyna się śniadaniem o 7:45 w Głównej Jadalni. Później uczniowie rozchodzą się na pierwszą lekcje o godz. 8.15 lub jeśli mają na późniejszą godzinę wracają do swoich pokoi lub do biblioteki itp. Każda lekcja trwa 60 minut i po niej następuje 10 minutowa przerwa, poza przerwami lunchowymi i obiadowymi. Przerwa lunchowa rozpoczyna się o 11:35 i trwa o 12. Po 12 uczniowie rozchodzą się na dalsze zajęcia, które trwają do obiadu tj. do godziny 15:15. Następnie po obiedzie uczniowie mają czas wolny do 16:30 i potem, albo idą na dalsze zajęcia albo mają resztę dnia wolne.

Wygląd zamkuEdytuj

Zamek otoczony jest rzeką od północy. Od południa graniczy z wioską, którą uczniowie mogą raz w miesiącu zwiedzać. Na zachodzie zamek otoczony jest Morzem Bałtyckim, a na wschodzie otoczona jest wielkim lasem iglastym. Do zamku wiedzie piaszczysta ścieżka na skraju, której są wielkie złote wrota z wygrawerowanym V nad nimi. Po prawej stronie do zamku przylega jeden akademik, a po lewej - drugi. Zamek posiada trzy duże wieże, które stanowią punkt obserwacyjny. Do budynku Vasowa wejdziemy przez platynowe drzwi z klamką w kształcie psa. Naprzeciwko wejścia znajduje się Sala jadalna, gdzie uczniowie schodzą się na posiłki. Jadalnia jest to pomieszczenie wielkości trzech dużych domków jednorodzinnych. Na jasnoczarnych ścianach widnieją portrety znanych w świecie magii osobistości, a z góry kryształowy żyrandol zapewnia oświetlenie.

PomieszczeniaEdytuj

Zamek posiada pięć pięter, na każdym są sale lekcyjne, pomieszczenia gospodarcze i biurowe. Na parterze prócz Sali Jadalnej znajdują się sale lekcyjne, oraz magazyn. Najważniejszym po Jadalni pomieszczeniem jest gabinet zastępcy dyrektora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki